איכות חיים מושגת על ידי יציאה מאזור הנוחות


בזמן האחרון אני שומע יותר ויותר אנשים משתמשים בביטוי "לצאת מאזור הנוחות" וחשבתי שאולי הגיע הזמן לכתוב על הנושא ולעשות קצת סדר. הרי האמירה הזו מייצרת סוג של סתירה, אם נח לי אז למה לצאת לאזור אחר? הרבה פעמים אני עוזר לאנשים לראות שאזור הנוחות שלהם הוא עשייה שממש לא עושה להם טוב ובטוח לא נעים ונח, אז איך ייתכן שעשייה זו היא אזור הנוחות שלהם?!

מתכון לחיים טובים מתחיל מידיעת האפשרויות שפתוחות בפנינו

מרטין היידגר (פילוסוף אוסטרו הונגרי) אמר כי הידע שלנו מתחלק לשלושה אזורים:

כל הדברים שאני יודע שאני יודע- אזור A

כל הדברים שאני יודע שאני לא יודע- אזור B

כל הדברים שאני לא יודע שאני לא יודע- אזור C

הרחבת האפשרויות שלנו
מתכון לחיים טובים מתחיל מידיעת האפשרויות שפתוחות בפנינו

האם בשבילך חיים מלאים זה חיי וודאות ובטחון כמו ה"בטחון" שאזור A מבטיח?

אזור A הוא אזור מוכר, אזור הנוחות בו נמצאות אפשרויות פעולה מוכרות ולעיתים אוטומטיות. באזור זה נמצאים כל הדברים שאנחנו יודעים שאנחנו יודעים ולכן זה אזור בטוח יחסית להיות בו.
זהו האזור בו נמצאים כל ההרגלים שלנו, לא משנה אם אלה הרגלים שמשרתים אותנו או פוגעים בנו, העיקר שאנו רגילים אליהם.

לרוב באזור זה נחוש בטוחים גם אם לא נעים לנו.

אזור B מזיז אותנו, אבל זה עוד לא השינוי הפנימי העמוק שמאפשר חיים טובים יותר.

האזור השני הוא כל הדברים שאני יודע שאני לא יודע, אזור B
באיזשהו אופן דומה מאוד לאזור A , מכוון שגם באזור זה נמצאים דברים אותם אני מכיר ואני רגיל אליהם ולכן אם מישהו יגיד לי שאני לא יודע יפנית, זה לא ממש יזיז לי מכוון שאני כבר יודע שאני לא יודע יפנית.

המעבר מאזור B לאזור A הוא יחסית קל, אני יודע שאני לא יודע יפנית אז אני לוקח קורס ולאט לאט אני אדע יפנית. ולאחר הלמידה אתרגל את השימוש בשפה ודיבור יפנית יהפוך להיות אזור A שלי.

מיצוי עצמי, התפתחות וחיים מלאים נמצאים באזור C

ישנו אזור נוסף כך אמר היידגר, אזור אינסופי ולעיתים נסתר מעיננו- אזור C. באזור זה נמצאים דברים שהם מחוץ לידע שלנו , אפשרויות פעולה שאנחנו בכלל לא יודעים שקיימות ואין לנו גם שום מושג איזה תוצאות נקבל מעשיית פעולות אלה.

אזור C הוא האזור בו נוכל להתפתח ולגדול וליצור לעצמנו מרחבי פעולה עצומים, עם זאת אזור זה מכוון שהוא נסתר וממש לא מוכר לרוב מייצר חשש ופחד.

אני מוכן לנצח את עצמי כי אזור A הוא מוגבל! ואתה?

מעבר לאזור C דורש תעוזה, אומץ, יכולת השתנות, גמישות והסכמה להיות במצב בו אני יוצא מתחושת שליטה ומסכים בצורה מודעת לגעת ולהתנסות בתחומים שלא התנסתי בהם בעבר. מעבר לאזור זה עלול לייצר תחושת חרדה, פחד, רצון לברוח או לעיתים מצב בו נקפא ולא נצליח לזוז ולפעול בחופשיות. לכן, כשנרצה להתפתח ולפעול באזור זה, נעשה זאת בצורה איטית מאוד ובעצימות נמוכה.

סרטון קצרצר שמדבר על יציאה מאזור הנוחות באמצעות שינוי הרגלים

שינוי הרגלים  המפתח לחיים מלאים

אני מאמין כי היכולת לפסוע מחוץ לאזור המוכר שלנו לאזורים חדשים,תלויה במידת הפתיחות והענווה שאנו מכניסים אל חיינו. יכולת זו מתפתחת  רק בתנאי שאדם מבין לגמרי שאזור A כבר לא מקדם אותו. אותו אדם שמסכים לקבל את העובדה שכל מה שהוא יודע (אזורA+B) זה רק מה שלמד, הבין והסיק בחייו שיש עוד אינסוף אפשרויות פעולה שבוודאות קיימות למרות שהוא אינו רואה אותן כרגע.

"מתוך הבנת המוגבלות שלנו, אנו נפתחים לעולם מלא אפשרויות"

חיים מלאים ואושר מחכים לך באזור חדש, שנמצא מחוץ לגבולות הנוחות שלך!

אנחנו באמת מרגישים בטחון באזור מוכר השאלה היא האם אנו מסוגלים לצאת לאזורים חדשים ולהסכים לפרוץ את גבולותינו. האם אנו מוכנים לעזוב לרגע את ההרגלים הישנים והתפיסות שלנו על עצמנו, אותן תפיסות שהודבקו לנו, נאמרו לנו או אלה שייצרנו במו ידיינו, ולחוות אזורים חדשים של עשייה ואפשור?                             

מנסיוני זה לא פשוט בכלל לצאת מאזור הנוחות הבטוח והמוכר.
עם זאת אדם שעושה צעדים חדשים בחייו, שנוגע באזור C באומץ ומצליח אפילו להרגיש שם לרגעים ביטחון…זה אדם מאושר.

חיים מלאים
מיצוי עצמי מבוסס על לחוות אזורים חדשים של עשייה ואפשור

אודות רואה דרך - אימון אישי וזוגי

כרואה דרך אני מאמין כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הדרך שמתאימה לו. בשלב הראשון נזהה את הרצון והתשוקה, לאחר מכן את המעכב הריגשי, החוסר, והצורך. ואז, בליווי ועל פי הקצב שמתאים לך נוכל להתקדם צעד צעד וניצור מציאות של אדם יוצר ובוחר ומשם מאושר.

Facebook
Email
WhatsApp

שמי רועי, בן 40 נשוי ואב לשלושה. בוגר בית הספר למאמנים I.C.C.M – מאמן אישי וזוגי, מנחה ומרצה. בוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב, שחקן, מורה למשחק, מדריך רכיבה על סוסים. הבלוג הזה נכתב כדי לקרב קוראים אל עולם האימון ובכך לעזור להם ליצור לעצמם חיים טובים יותר.

אני מרגיש שזכיתי במתנה נפלאה, הזכות לגעת באנשים, לעבוד איתם ולעשות איתם תהליכים משמעותיים המשפיעים על חייהם ועל כך אני אומר תודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
WhatsApp chat