אימון אישי לחיים סינון רעשים

נעים מאד! שמי רועי המקצוע שלי הוא אימון אישי לחיים ואני עוזר לאנשים לזהות מה הסיבה שבגללה הם אינם מרגישים מרוצים מחייהם, מה המעכבים שנוצרו אצלם אי שם בעבר הרחוק ומה הדרך ליצור מציאות מטיבה יותר בה יחושו שהם במיצוי מלא של הפוטנציאל שלהם.

במאמרים קודמים דיברנו על הרגלים, למדנו לזהות הרגלים המקדמים אותנו ואלה המעכבים אותנו מלנוע לעבר מטרותינו.

השאלה הנפוצה ביותר שאני שומע מאנשים שרוצים אימון אישי לחיים היא: אלה הם ההרגלים שלי, האם בכלל אפשר לשנות אותם?

השווינו את זה לחבילת הקלפים אם אתם זוכרים, איזה קלפים יש לי, או איזה אפשרויות קיימות יש לי ואיזה קלפים יש על השולחן?
משמע, מה הן האפשרויות העומדות לפני במצבים שונים בהם אני נתקל בחיי.

סרטון על סינון רעשים

https://www.youtube.com/watch?v=4PJSgC3MNS4

סרטון על סינון רעשים

וגם דיברנו  מעט על איך אפשר בתהליך אימון אישי לחיים להתחיל ולשנות הרגלים זאת בעזרת פתיחת וזיהוי עוד ועוד אפשרויות פוטנציאליות ולאחר מכן תרגול של שימוש בהרגלים החדשים אותם נרצה בחיינו.

במאמר היום הייתי רוצה להעלות נושא חשוב מאוד שנקרא: "סינון רעשים".

סינון רעשים נכנס באימון אישי לחיים בשלב  שבו אנחנו כבר מבינים מה עלינו לעשות וורוצים לעשות שינוי אנחנו כבר מבינים מה הצעדים הראשונים שעלינו לעשות ואפילו מתחילים לעשות שינויים פעולות פיסיות ואז הפלא ופלא מתחילים להגיע קולות חיצוניים של אנשים בסביבתנו שעל פי ניסיונם ממהרים להביע את דעתם על ההתפתחות שלנו.

הקולות האלה נשמעים כך:

מה פתאום?

איך אתה עושה כזה דבר???
מה לעבור למקום עבודה אחר?
מה לעזוב את הבית??? לעבור לצפון???
מה לפתוח עסק?

זה לא זמן טוב, למה עכשיו?

הקולות האלה מגיעים ברוב המקרים מהר מאוד והתוכן שלהם תלוי בכמות האנשים אשר נשתף ובמהותם כבני אדם (תומכים, מנתחים, ספקנים, חיוביים או שליליים) לקולות אלה נקרא:הקולות החיצוניים.

הרבה מאוד פעמים אנשים אלה חוששים מאוד שאעשה שינוי  הם חוששים שניפול נכשל נטעה, ובעיקר הם מתקשים לראות אותנו עושים שינוי וזו בגלל שבטבע של כולנו כאנשים שזקוקים לביטחון, אנו רוצים שדברים יהיו ברורים, כשדברים ברורים אנחנו לא צריכים לבזבז אנרגיה על לנסות להבין מה עומד מולנו, זהו חלק הישרדותי שקיים בכולנו.

וזו הסיבה שרוב האנשים פוחדים לשנות בעצמם דברים והרגלים ומעדיפים דברים ברורים וידועים מראש.

ברגע שאנחנו אומרים לחברים שלנו או למשפחתנו שהתחלנו תהליך של אימון אישי לחיים ואנחנו רוצים לשנות דברים בחיים שלנו, אנחנו בעצם מפגישים אותם עם החרדה האישית שלהם, מייד הביטחון העצמי שלהם טיפה מתערער מכוון שעכשיו גם הקשר אתנו ישתנה כי אנו משתנים.

הדבר השני שקורה הוא שברגע שאנו מרשים לעצמנו לעשות שינוי בחיים שלנו ומאמינים שזה אפשרי, אנחנו בעצם גורמים לסובבים אותנו לשאול שאלות על החיים שלהם ומפגישים אותם עם הרצון שלהם לשינוי בחייהם.

בנוסף לקולות החיצוניים יש גם את הקולות הפנימיים שלי שהם בעצם הפחדים והחששות שלי, האמונות המגבילות שלי, הפרדיגמות שעליהן גדלתי וחוסר האמונה שלי שעלול להיות המעכב הקשה מכולם. קולות פנימיים אלה לרוב לא מאפשרים לי לעשות מה שאני רוצה מכוון שבדיוק כמו האנשים שסביבי אשר מחפשים ביטחון דרך דברים קבועים וברורים מראש, כך גם ההתנהלות הפנימית שלי מגיבה לשינויים.

הרבה פעמים הקולות האלה הפנימיים המעכבים והמערערים והמפחדים מגיעים ממש בראשיתו של אימון אישי לחיים והם לא מאפשרים לנו לנוע ס"מ אחד מהידוע והמוכר, וזו אחת הסיבות העיקריות שאנו צריכים אימון אישי לחיים, כדי שאותו מאמן חיצוני יעזור לנו בהתחלה לדייק את רצוננו ולאחר מכן לפגוש את הקולות והרעשים ולהצליח להתקדם למרות קיומם.

מתכון לחיים מאושרים: סינון רעשים!

אז איך עושים את זה? מה המתכון לחיים מאושרים? מה הדרך להצליח להתקדם למרות הקולות? איך מסננים רעשים מעכבים?

לפני כמה שנים כמרצה בכיר בקורס להכשרת מאמנים, אני זוכר שתלמיד אמר בכיתה: "תגיד רועי, אני רוצה להבין משהו, אתה מדבר על לא להקשיב לאנשים לא להקשיב לקולות? זה לא קצת… לא מכבד? ואולי הם צודקים האנשים שסביבי ורוצים בטובתי?

התשובה שלי לאותו תלמיד הייתה שסינון רעשים ממש לא מדבר על לא לשמוע קולות נוספים או על לא להקשיב לחברנו יקירנו או הורנו, ההפך הוא הנכון, זה בסדר גמור ואף לגיטימי לשתף אנשים ולהקשיב לקולות החיצוניים ואף לתת להם מקום עם זאת חשוב מאוד שנצליח לזכור שמה שהם אומרים תמיד מגיע דרך ההסתכלות היחודית של אותו אדם עם הפחדים והחששות שלו או שלה ועם הניסיון שלהם.

וממש לא מחויב במציאות שזו תהיה התוצאה שנקבל אם נעשה את השינוי לו אנו מייחלים. 

בחיים לפעמים אנו מתבלבלים וחושבים שיש מתכון לחיים מאושרים ואם יהיה לנו את המתכון הזה אז יגמרו הקשיים וחיינו יהיו טובים ומאושרים, מנסיוני בחיים האישיים שלי ונסיוני בתור מאמן אישי לחיים אין באמת מתכון לחיים מאושרים ולכל אחד מאיתנו יש את הדרך שלו, כל אחד מתפתח וגדל בקצב שלו ובזמן שמתאים לו.

בקליניקה בולט מאוד שכולנו דומים מאוד אך הדרך של כל אחד או אחת מאיתנו היא שונה לחלוטין ולכן אם אנחנו כבר רוצים מתכון לחיים מאושרים אז אחד העקרונות החשובים ביותר הוא להתחבר לרצונותיי וללכת על פי האמת שלי.

איש יקר ומורה אדיר שפגשתי בדרך אמר לי פעם שאם אני עושה משהו, כותב משהו, מצייר משהו, או יוצר משהו ומגיע אליי מישהו ואומר לי: "אני במקומך הייתי…" אז התשובה לאותו אדם היא: אם אתה היית במקומי אז מה הייתי אני?" הרי בודאות לכל דבר שנעשה או לכל דרך שנבחר יש אינסוף דרכים לביצוע והגשמה, וברור שהדרך בה אני רואה ועושה את הדברים היא שונה משל כל אחד אחר ולכן גם ברור, שמישהו אחר רואה את המציאות בצורה שונה ואם הוא היה עושה או הולך לכוון אותו בחרתי, הוא כנראה היה עושה זאת טיפה שונה ממני וזה בסדר גמור, טבעי לחלוטין.

אז לשאלתו של התלמיד בקורס, אין בעיה שנקשיב, נתייעץ ונחשוב על מה שאומרים לנו, לעיתים זה אפילו עשוי לעזור לנו הרי אין חכם כבעל ניסיון. עם זאת חשוב לזכור שהדרך שאנחנו הולכים בה היא ייחודית לנו וחשוב מאוד שנהיה נאמנים אל רצונותינו ולא ניתן לקולות האלה פנימיים או החיצוניים לעצור אותנו לגרום לנו לחזור בנו ולבטל את הבחירות שלנו.

סינון רעשים זה לשמוע, לקבל, להכיל את הכל, ועדיין לבחור בדרך אשר מתאימה לנו.
הדרך שאנחנו רוצים. וזה מבחינתי מתכון לחיים מאושרים

שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור

תיוג - רק עוד דרך להרגיש בטוח בעולם הזה - האם התיוג שלי הוא מי שאני?… מה אומרים המאמנים לחיים, למה אנחנו מתייגים?!

מאמנים לחיים מדברים רבות על נושא של "תיוג אנשים". ממש הבוקר קראתי פוסט מדהים של מטפלת מופלאה בשם אמילי ארנון שהיא גם יועצת זוגית וגם מדריכת הורים בחסד והיא כתבה על הנושא הזה של תיוג, במאמרה היא כתבה שאנחנו ההורים עושים תיוג לילדים שלנו, היא נתנה דוגמא פשוטה שאם אנחנו מכריזים שהילד שלנו לא אוהב שמרימים אותו אז מאוד מהר הוא הופך לילד שלא אוהב שמרימים אותו ואז מיד כשבאים להרים אותו הוא מסתכל על ההורה שלו ואומר: "מה מישהו מרים אותיייי" וככה אנחנו מאוד מהר מתייגים את הילדים שלנו. הוא רגיש מאוד, הוא לא אוהב לשתות את זה, הוא פחות אוהב גני שעשועים…. ואנחנו בגלל התיוגים הללו יוצרים לו מגבלות רבות.

אזאז דווקא אני רוצה להתחיל במה הסיבה שאנחנו מתייגים?

לכל דבר שאנחנו עושים יש סיבה ובודאות אנו מרוויחים מעשייה זו משהו. הרווח האדיר בתיוג הוא שתיוג נותן גם לנו וגם למי שמולנו סוג של ביטחון, תחושה של שליטה מסוימת. אם אני מתייג את הילד שלי אז גם אני וגם הוא מבינים מי הוא אני יודע מי הוא "הוא ילד כזה הוא פחות אוהב ש…" ולילד זה גם נותן ביטחון מכוון שבעזרת התיוג אני מאפשר לו להשאר באזור הנוחות שלו ולא מאלץ אותו להפגש עם קושי.

וכמו שקיים רווח גדול בתיוג, כמאמנים לחיים תפקידנו לעזור למאומן לראות כמה הפסדים יש בתיוג וכמה הילד שלו בעצם נמנע מלהתפתח.

עם זאת נכנסנו טיפה לתחום של הדרכת ההורים האם לתייג או לא לתייג ילדים ודווקא היום הייתי רוצה לכתוב ולהרחיב על תיוג שפוגש אותנו בתחום אחר.

מאמנים לחיים בעיקר נפגשים בעניין של תיוג אנשים בזוגיות שם שנים רבות יחד יוצרות תיוג( המכונה גם עסקה בתחום הזוגי) מתיוג זה קשה מאוד לצאת והוא לחלוטין תוקע את הגבר או האישה מלהתפתח.

"גם בזוגיות התיוג תוקע אותנו" - רועי ברנהולץ, אימון זוגי & אימון אישי לחיים

במיקרים רבים אימון אישי לחיים נוגע גם בזוגיות שם נושא התיוג הוא מהקשים ביותר ומהמשפיעים ביותר.

גברמתייג את אשתו  בצורה מסוימת " היא תמיד מתפרצת ,היא תמיד רגישה, היא משימתית" וגם אישה מתייגת את בעלה " הוא פרקטי , הוא פחות אוהב, הוא נכה ריגשית" .     כתוצאה מהתיוג הזה בזוגיות נוצרות עסקאות קבועות של תקשורת ושל פעולות ובכך שכל אחד כבר יודע בדיוק את מקומו שלו ואת מקומו של בן הזוג, בעצם שני בני הזוג תקועים ולא יכולים לצמוח ואז הם מתחילים לחפש מקומות בהם לא יהיו מתוייגים ושם יוכלו לתת אור ליכולות הרבות שלהם.

למשל אם אישה מתוייגת בביתה שלה כחסרת סבלנות אז את כל היכולות שלה כסבלנית היא תישם מחוץ לבית.
או אם גבר בביתו מתוייג כ "קריזיונר" אז כדי להפסיק להיות קריזיונר הוא יצטרך לבנות מערכות יחסיםאחרות בהן הוא לא  מתויג כקריזיונר. ודבר נוסף, אם אני מתייג את עצמי כאדם מסוים אז אני לא יכול להיות בן אדם אחר זה מי שאני זו הזהות שלי.

בתהליך של אימון אישי לחיים אנחנו מזהים יחד את התיוגים שנוצרו, מבודדים אותם, מתבוננים עליהם ואז בוחרים איך לפעול.

איך מזהים תיוג?

הדרך לזהות תיוג באימון אישי לחיים היא ע"י כך שבשיחה עם מאומן הוא יגיד על עצמו פרדיגמה סגורה, למשל: "אני נכה ריגשית" או "אני לא מסוג האנשים ש…" לאחר מכן הוא גם יוכיח לנו שזה מי שהוא ואפילו יחזק את התיוג בכך שיאמר שכך גם הסביבה תופסת אותו, אחד הדברים הבולטים בתיוג הוא שאדם מתוייג ממש יתאמץ להוכיח שזה מי שהוא, גם כאשר משקפים לו את התיוג שהודבק ומנסים לפתוח בפניו אפשרויות לשינוי לרוב המאומן ינסה להוכיח שזה הוא ולא ישתנה.

אני מאמין שבתהליך של אימון אישי לחיים כמו גם באימון לזוגות, אחד הדברים החשובים בשלב הראשון של ההכרות עם המאומנים הוא לזהות את התיוגים הקיימים ויחד עם המאומנים לפתוח אפשרות של שינוי. בכך שהמאומן מבין שזה לא מי שהוא אלא רק תיוג שלו הוא יוכל לאפשר לעצמו להתפתח ואז הדרך סלולה לפריצת דרך בכל תחום שיבחר.

שינוי יזום לשם שיפור
המעכב הריגשי הוא בעצם הפחד שלנו או מערכת האמונות שלנו על עצמנו על היכולות שלנו ועל איך העולם הזה מתנהל

אימון אישי לביטחון עצמי

בחלק בו דיברנו על תיוג הסברתי גם שאחת הסיבות לתיוג אנשים היא צורך שלנו להרגיש בטחון.

עם זאת באימון אישי לביטחון עצמי אנחנו מדברים הרבה על היכולת לעשות צעדים לא רגילים והכוונה היא שבעצם נצליח לעשות פעולות שבשביל לעשותן אנו צריכים לאפשר לעצמנו לצאת מהתיוג שהודבק לנו. בעצם יש פרדוקס לא פשוט שעלול לתקוע את ההתקדמות שלנו באימון  מכוון שמצד אחד המאומן רוצה להגן על עצמו ועל תפיסתו את עצמו ובכך הוא יחוש בטוח ומצד שני אימון אישי לביטחון עצמי נוגע בצורה חזקה ביכולת שלנו להשתנות ולעשות צעדים פיזיים שעלולים להפגיש אותנו עם מצוקות רגשיות סבוכות.

אז מה עושים?

אחד הדברים החשובים ביותר באימון אישי לביטחון עצמי ובכלל באימון ריגשי הוא היכולת שלנו כמאמנים לזכור שהמאומן רוצה לשנות את עצמו ולהתפתח, עם זאת עלינו גם לזכור ששינוי דורש המון תמיכה ואמון והגנה ולכן חשוב שתהליך כזה יקר בצורה מאוד איטית וברגישות רבה ליכולותיו של המאומן.

אישיות והתנהגות שנועדת לחפות על חוסרים וצרכים רגשיים מסויימים
ילד שחווה תחושות רבות של בדידות וכאב, יכול להפוך לאינדבדואל עצמאי שמצהיר כי אינו זקוק לאף אחד וטוב לו לבד.

אימון אישי - להתחיל חיים חדשים

אימון לחיים - כדי לצאת מהתקיעות אל החיים המאושרים החדשים שלך!

אימון לחיים המכונה גם אימון לחיים מאושרים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות שינוי משמעותי בחיים שלנו ובזהות אותה בנינו לעצמנו כדי לנוע ולשרוד בחיים. באימון לחיים המכונה באנגלית life coaching אנחנו לוקחים כל תקיעות וכל דילמה וממירים אותם ליעדים פיסיים להתקדמות.

לעיתים אנחנו מציבים לעצמנו יעדים מדידים ועדיין לא מצליחים לקבל תוצאות, במצב כזה אימון לחיים חייב להפוך לאימון רגשי, לגעת בנקודה הכואבת לטפל בה ורק אז להמשיך להתקדם ליעד המקורי.

אימון לחיים זו דרך נפלאה לצאת מכל תקיעות שקיימת לנו וליצור לעצמנו חיים טובים יותר, מאושרים יותר ובעיקר מחוברים יותר לערכים שלנו.

שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור

המהות הבסיסית של אימון לחיים היא ההבנה שקודם כל עלינו לקבל את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו ורק ממקום זה של קבלה עצמית ניתן יהיה להתחיל ולהתקדם לעבר יעדים שנציב לעצמנו.

אגב עוד דבר נפלא באימון לחיים זה שכל עשייה משמע הצלחה ענקית בלי קשר לתוצאות שנקבל.

לאחר 10 שנים בהן אני עוסק באימון לחיים עם אנשים רבים המגיעים עם דילמות זוגיות ואישיות אני יכול להגיד שאימון לחיים המשלב יעדיי התקדמות פיסיים ומענה רגשי הולם הוא פתרון מעולה להרבה מאוד אנשים המחפשים התפתחות וצמיחה.

אודות רואה דרך - אימון אישי וזוגי

כרואה דרך אני מאמין כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הדרך שמתאימה לו. בשלב הראשון נזהה את הרצון והתשוקה, לאחר מכן את המעכב הריגשי, החוסר, והצורך. ואז, בליווי ועל פי הקצב שמתאים לך נוכל להתקדם צעד צעד וניצור מציאות של אדם יוצר ובוחר ומשם מאושר.

Facebook
Email
WhatsApp

שמי רועי, בן 40 נשוי ואב לשלושה. בוגר בית הספר למאמנים I.C.C.M – מאמן אישי וזוגי, מנחה ומרצה. בוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב, שחקן, מורה למשחק, מדריך רכיבה על סוסים. הבלוג הזה נכתב כדי לקרב קוראים אל עולם האימון ובכך לעזור להם ליצור לעצמם חיים טובים יותר.

אני מרגיש שזכיתי במתנה נפלאה, הזכות לגעת באנשים, לעבוד איתם ולעשות איתם תהליכים משמעותיים המשפיעים על חייהם ועל כך אני אומר תודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
WhatsApp chat