אימון אישי להצלחה

אדם מאושר הוא אדם שיש הלימה בין ערכים אישיים שלו לבין פעולותיו

העלאת ערך עצמי

העלאת ערך עצמי הוא אחד הנושאים הבולטים ביותר בתהליכי התפתחות של אנשים שמגיעים אליי לקליניקה. לרוב אנשים מתיחסים לנושא זה ומחפשים דרך איך להעלות את הערך העצמי שלהם דרך תחושות ורגשות, באימון אישי ובכלל העבודה על ערך עצמי מתחלקת לשני חלקים עיקריים. הראשון הוא החלק הבסיסי של קבלה עצמית – נושא זה מורכב מאוד מכוון שקבלה עצמית מתחילה אי שם בילדות בתחושתו של הילד מול עצמו וביחס לסביבתו ולכן אם נתקל במצב של חוסר קבלה עצמית נוביל את התהליך להבנה עמוקה ובסיסת בתוכה נעסוק ב"אני בסדר גמור בדיוק כמו שאני".

החלק השני בהעלאת ערך עצמי יהיה לעשות פעולות חדשות ולעיטים יוצאות מגדר הרגיל כאשר במרכז העשייה יש הבנה חד משמעית שעצם העשייה זו הצלחה ענקית וממש לא משנה התוצאה אם היא יותר טובה או פחות.

חשוב לציין שהעלאת ערך עצמי או בניית ערך עצמי מתחילה מיכולתנו להמשיך ולהתקדם עוד ועוד למרות שבמקרים רבים נקבל תוצאה לא רצויה.

סרטון קצרצר שמדבר על ערכים

https://www.youtube.com/watch?v=TdmZqWvZAqE

קצת עליי – ערכים. וידאו עם התרגיל

תרגיל, איך להעלות את הערך העצמי דרך הסיפור שאני מספר על עצמי

אז אם אנחנו כבר עוסקים באיך להעלות את הערך העצמי שלנו אז נתחיל בהמחשת העניין ע"י תרגיל קטן שאני מעביר כאשר בתחילת הקורס להכשרת מאמנים אני מדבר על ערכים אישיים.

קוראים לי רועי ברנהולץ. אני גר בקיבוץ אלונים, נשוי לאשתי המדהימה גלית. אני אבא לשתי בנות ובן; עדן נוגה ומאור.

אני עוסק בתחום האימון האישי- coaching מגיעים אלי אנשים לתהליכים אישיים ולאימונים זוגיים

הקליניקה שלי נמצאת  בצפון הארץ בקיבוץ אלונים, במרכז הארץ ברמת גן ובנוסף אני פוגש אנשים שגרים רחוק בארץ או בחו"ל בעזרת שיחות וידאו. ההורים שלי גרים במרכז הארץ, אבא שלי הוא חקלאי ואמא שלי אישה חולה עם אלצהיימר. יש לי אח בכור שגר במושב, אחות שגרה עם משפחתה בלונדון ועוד אח שגר בשהם עם בת הזוג שלו.

אבל בעצם… זה לא מי שאני, זה רק חלק מהסיפור שלי, הסיפור של העיסוק שלי, הסיפור של מצבי המשפחתי, הסיפור של הסטטוס שלי…כמה ילדים יש לי ובמה עוסקים הוריי.

ואיך אני יכול לדעת שכל הסיפור הזה שסיפרתי הרגע הוא לא באמת אני? 

התשובה היא שכשלא הייתי מאמן עדיין הייתי אני

וכשלא הייתי נשוי עדיין הייתי אני

וכשלא היו לי ילדים עדיין הייתי אני

וכשאמא  שלי הייתה בריאה עדיין הייתי אני

זאת אומרת שלא משנה איזה פרט בסיפור שלי משתנה אני במהות שלי נשאר שם כל הזמן
מי שאני באמת, נמצא בכל תחומי חיי מאז ומתמיד,זאת אומרת גם אם לא הייתי נשוי המי שאני היה אותו דבר וגם אם היה לי עוד ילד או עוד ילדה הייתי עדיין אותו אדם רק עם עוד ילד. או אם הייתי עוסק בתחום אחר הייתי עדיין לוקח את עצמי לאותו התחום.

שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור

לחיבור שלנו לערכים אישיים ולעשיית פעולות תואמות יש משקל גדול באימון אישי להצלחה

אז בואו נדבר קצת על ערכים אישיים

ערכים אישיים הם בעצם התכונות והמדדים על פיהם אנו פועלים ביום יום שלנו. לדוגמה אדם שפועל עם ערך יושר או עם ערך נתינה או אדם שפועל עם ערך אסרטיביות אם עם ערך דומיננטיות ויש עוד אין סוף ערכים שעל פיהם אנו בוחרים את הפעולות שלנו:רוגע, איכפתיות, אוטנתיות….
כל הערכים האלה בעצם הם המרכיבים שלי כאדם. חלקם חזקים מאוד אצלי למשל במקרה שלי, נתינה זה ערך מאוד חזק או יושר זה ערך מאוד חזק, וכשאני אומר ערך חזק כוונתי שערכים אלו באים לידי ביטוי בפעולות שאני עושה. ויש אצלי גם ערכים שמוחלשים יותר למשל: שחרור ורוגע שהם עדיין הערכים שלי רק שהם באים פחות לידי ביטוי בפעולות שלי.

באימון אישי להצלחה בשלב הראשון נזהה את כל הערכים על פיהם אנו פועלים ונעשה רשימה של ערכים אישיים, ברשימה יופיעו ערכים שאנו חזקים בהם ויופיעו גם כאלה שאנו מרגישים פחות חזקים בהם.
כדי להגיע למצב טוב ומאוזן ולהעלות את רמת האושר שלנו אנו צריכים לזהות את אותם הערכים שלנו שבאים פחות לידי ביטוי בחיינו ולחזקם.
חשוב מאוד שנזכור שלכל אחד מאיתנו יש רשימה מגוונת ושונה של ערכים אישיים שנבנתה מהיום שנולדנו והושפעה מהמון דברים כמו למשל הרבה פעמים עם ילד גדל עם הורה אחראי מאוד אז אחריות תהיה חלק מהרשימה. בעזרת תהליך של אימון אישי להצלחה נוכל גם לשנות ולשדרג את הרשימה של הערכים האישיים שלנו ובכך ליצור אני משופר ומחובר לרצונותינו כאנשים בוחרים ובוגרים.

איך יוצרים רשימת ערכים אישיים?

כדי ליצור רשימת ערכים אישיים יש באימון אישי להצלחה כמה תרגילים מאוד פשוטים בעזרתם נמצא את הערכים שלנו. לאחר שנזהה יחד את הערכים המתקיימים כרגע נעבור לשלב השני בו יחד נתבונן על הערכים שעלו בתרגיל ננסה להתחבר אלייהם ויחד  ניצור רשימת ערכים אישיים משודרגת ומשופרת שמתאימה לנו.

בשלב הבא נעבור ערך ערך ונבדוק כמה אותו ערך בא ליידי ביטוי בחיים שלנו. למשל אם רשמנו ערך הקשבה, ואנחנו מזהים שאנחנו לא קשובים אזי כתרגיל נעסוק יותר בלהקשיב ובשיחות עם בת הזוג או עם חברים נפעל תוך הקשבה. 

רשימת ערכים אישיים נוצרה כדי לזקק לנו במה אנו חזקים ובמה אנו חלשים וזאת כדי שנוכל בעזרת אימון אישי להצלחה להנות מהערכים החזקים שנו ולחזק את המוחלשים. הרבה פעמים אני רואה בתהליכים עם אנשים שהם ממש מתרגשים לראות את מי שהם- את רשימת הערכים שלהם וזה מעצים אותם וגורם להם לאושר וישנם גם מקרים בהם מתאמנים יושבים מול רשימת ערכים אישיים שהכנו והם ממש נהיים מתוסכלים ומרגישים את הפער בין הערכים שרשמו לבין מה שקורה בפועל בחייהם. בעזרת אימון אישי להצלחה נוכל לעשות פעולות כדי להצליח לחזק את הערכים שהוחלשו ולהעלות את רמת האושר בצורה משמעותית. 

לרשימת הערכים האישיים יש משמעות רבה ראשית מכוון שהיא אישית וייחודית לכל אדם, מעולם לא פגשתי שני אנשים עם אותם הערכים. והדבר השני שהוא משמעותי מאוד בעיני היא שבעזרת זיהויי רשימת הערכים האישיים שלי אני אוכל לחזק את רמת האושר שלי בצורה משמעותית מכוון שכך אוכל לראות בצורה מאוד ברורה על מה עליי לעבוד ובעזרת איזה ערכים אוכל להתקדם.

בעזרת רשימת ערכים אישיים אפשר להעלות את רמת האושר ולצמצם פערים.

שינוי יזום לשם שיפור
המעכב הריגשי הוא בעצם הפחד שלנו או מערכת האמונות שלנו על עצמנו על היכולות שלנו ועל איך העולם הזה מתנהל

אימון אישי coaching כדי להיות מאושר 🙂

אימון אישי coaching הגיע אלינו מעולם הספורט ובמהותו הוא עוסק בכך שכל דבר שנרצה להשיג בחיים שלנו אם נבנה תוכנית התקדמות נציב יעדים נחזק את האינטגריטי ונאמין ביכולותינו ללא ספק אנו נתקדם ונקבל תוצאות. 

כמו באימון שרירים, נעבוד קשה, נאמין, נציב יעדים ברורים ובוודאות נגיע לתוצאות. אז אימון מגיע מעולם הספורט, אך מאוד מהר כשמדובר בתהליכים אישיים אנחנו נתקלים במחסומים רגשיים שלא מאפשרים לנו לצאת לפעולה ולכן בתהליך של אימון אישי coaching אנחנו מתחילים בהכרות מעמיקה כדי לזהות ולזקק את הערכים, את המעכבים, ואת האפשרויות ורק אז מתחילים ממש כמו בספורט להתאמן. השלב הראשון באימון ספורט הוא להכיר את המתאמן ולהבין איזה "שריר" אצלו חזק ואיזה חלש מה הסיבולת שלו ומה רמת הקורדינציה, כך גם באימון אישי בשלב איסוף המידע בפגישות הראשונות עלינו לזהות את הערכים האישיים כמה שיותר מהר ואז להבין היכן הוא חזק והיכן חלש מתוך הבנה שרק ע"י רשימת ערכים בה קיים איזון בין הערך לביני, רק אז אוכל להיות מאושר באמת.

להזכירכם, אימון אישי coaching הינו תהליך ריגשי שעוסק בהמרה לפעולת פיזיות ממשיות וברות השגה.

סרטון קצרצר שמדבר על יציאה מאזור הנוחות באמצעות שינוי הרגלים

אישיות והתנהגות שנועדת לחפות על חוסרים וצרכים רגשיים מסויימים
ילד שחווה תחושות רבות של בדידות וכאב, יכול להפוך לאינדבדואל עצמאי שמצהיר כי אינו זקוק לאף אחד וטוב לו לבד.

אימון אישי להצלחה - להתחיל חיים חדשים

אימון רגשי להצלחה

הרבה מאוד אנשים שואלים אותי מה זה אימון רגשי להצלחה? אנחנו לא רוצים פסיכולוג הם אומרים לי, אז מה הקשר לריגשי?

למה אתה קורא לזה אימון רגשי להצלחה? 

ההסבר לכך נמצא בהבנה שאם אדם מרגיש תקוע בתחום כלשהו בחייו אז פשוט שיעשה צעדים "יקבל כלים" ויתקדם אל עבר ההצלחה. זה לא אמור להיות מורכב נכון? נתקעת תתקדם! עם זאת אחד הדברים הבולטים הם שלרוב אנחנו נתקעים בגלל דברים רגשיים שלא מאפשרים לנו לעשות צעדים, כבר בפגישות הראשונות אני עוזר לאנשים ומשקף להם שיש במה שהם מספרים מעכבים רגשיים שנצטרך לפגוש בתהליך הזה ולעיתים אף לטפל באותם נושאים באופן נקודתי.

גילוי נאות, אני לא נגד פסיכולוגיה, ההפך הוא הנכון אני אפילו בעד. אני באמת חושב שלשבת ולפתוח שבוע אחר שבוע דברים רגשיים שמטרידים אותנו ולהצליח לתת להם מקום, זה נכון ומומלץ. עם זאת זה רק שלב בהתפתחות וזו הסיבה שאני רואה בפסיכולוגים קולגות שלי(אפילו שחלקם לא יאהבו את זה כי שכחו את עקרון השפע) לא מעט פסיכולוגיים שמשתפים איתי פעולה מתקשרים ואומרים לי "אני מעביר לך את המטופל, מטופלת הזו ותעזור לה או לו להתקדם" אני כמאמן מחוייב להתייחס לקשיים ולמעכבים הרגשיים אך מעצם הגדרתי  כ"מאמן" אני בונה יחסים של "מה עושים?" "מה אתה רוצה שיקרה?" והסיבה 

 

שעדיין זה אימון אישי להצלחה היא בגלל שהצלחה אמיתית להשקפתי יכולה לקרות רק כשאנחנו נותנים מקום לעולם הריגשי ועדיין ממשיכים לפעול ולהתקדם.

פעמים רבות כבר בשלב הראשון של זיהוי הערכים האישיים מתבהר למאומן ולי שהתהליך הוא ריגשי ואז יחד אנו מתמקדים על הנושא שנחשף בערכים האישיים ובונים דרך בה יוכל לשפר את המצב וז זה בעצם הופך לאימון רגשי להצלחה.

שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור
שינוי יזום לשם שיפור
תיאור

מה כן?! מאמנים לתוצאות

אז אחרי שהבנו כמה התהליך הריגשי הוא חשוב ותופס מקום משמעותי ביכולת שלנו להתפתח ולשפר את הבטחון העצמי שלנו, אני מרגיש שנכון להסביר את הצד הפרקטי הרי בסופו של דבר בעידן שלנו אנשים מחפשים מאמנים לתוצאות, יש לי תחושה כללית כבר בשיחת הטלפון הראשונה שאנשים קצת התעייפו מלדבר על עצמם ועל הקשיים שלהם ולכן הם ממש צמאים למאמנים לתוצאות. הם רוצים לדעת שבסוף התהליך הם יוכלו ממש לראות שינוי ברור בחייהם.

אז קצת עליי, אני מגיע מבית בו אבא שלי היה בלשון המעטה פחות חזק ביכולותיו הרגשיות יש אומרים נכה ריגשית(אני אישית לא מאמין לזה) עם זאת היתה לו יכולת פרקטית עצומה והוא היה עסוק בעשייה ויצירה אין סופית. אני זכיתי לראות אדם שיש לו חזון וצעד אחר צעד הוא פשוט מגשים אותו. אני מאמין שמאבא שלי למדתי שכדי להגיע למשהו צריך לעשות פעולות וזו בדיוק המהות של מאמנים לתוצאות: נדבר, נבין, נזהה, נכיל ואז נצא לפעולה ונעשה שינויי בחיינו.

זו בדיוק הסיבה בזכותה קראתי לדומיין של האתר שלי מה כן?  maken.co.il מכוון שהבנתי שבסוף לא משנה כמה דרכים, כמה מהמורות ונפילות וכאב, יש את עכשיו ויש את מחר וזה המון ואנחנו יכולים ברגע אחד לעשות בחירה ולצעוד בדרך שאנחנו בוחרים. הבחירה  מה לעשות ואיך להתקדם נמצאת בידים שלנו.

אז אם אתם מחפשים מאמנים לתוצאות אני בהחלט יכול להבטיח לכם\ן שבתהליך שנעשה יחד נעשה שילוב מאוזן בין הצדדים הריגשיים לבין הפרקטיים.

אודות רואה דרך - אימון אישי וזוגי

כרואה דרך אני מאמין כי לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הדרך שמתאימה לו. בשלב הראשון נזהה את הרצון והתשוקה, לאחר מכן את המעכב הריגשי, החוסר, והצורך. ואז, בליווי ועל פי הקצב שמתאים לך נוכל להתקדם צעד צעד וניצור מציאות של אדם יוצר ובוחר ומשם מאושר.

Facebook
Email
WhatsApp

שמי רועי, בן 40 נשוי ואב לשלושה. בוגר בית הספר למאמנים I.C.C.M – מאמן אישי וזוגי, מנחה ומרצה. בוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב, שחקן, מורה למשחק, מדריך רכיבה על סוסים. הבלוג הזה נכתב כדי לקרב קוראים אל עולם האימון ובכך לעזור להם ליצור לעצמם חיים טובים יותר.

אני מרגיש שזכיתי במתנה נפלאה, הזכות לגעת באנשים, לעבוד איתם ולעשות איתם תהליכים משמעותיים המשפיעים על חייהם ועל כך אני אומר תודה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
WhatsApp chat